پرسناژ

دستگاه لیزر | ماشین لیزر | دستگاه برش لیزر و حکاکی

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

حکاکی فلزات ابزار آلات با لیزر

لیزر چندین سال است که خدمات خوبی به صنعت گران ارائه کرده است به ویژه زمانیکه که به حکاکی لیزر و حکاکی فلزات لیزری اشاره می شود. نه تنها فلزات نرم مانند آلومینیوم بلکه فولاد یا آلیاژهای بسیار سخت نیز می توانند، با دقت و به سرعت لیزرکاری شوند. محصولات فلزی، در طیف وسیعی از صنایع قابل حکاکی توسط دستگاه لیزر هستند.

حکاکی لیزری یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد در زمان های اخیر است. اگر شما به دنبال تجارتی کوچک با رقابت کمتر هستید، استفاده از دستگاه لیزر بسیار ایده خوبی است. امروزه تقاضای زیادی برای دستگاه های حکاکی لیزری فلزات وجود دارد. از حکاکی بارکد و شماره سریال تا حکاکی  آرم، نام و نشان بر روی فلزات توسط دستگاه حکاکی لیزر انجام می شود. دستگاه های حکاکی لیزر، برای حکاکی بر روی طیف وسیعی از قطعات و صفحات فلزی مناسب هستند. 

حکاکی لیزری، تکنولوژی آسان برای ثبت اطلاعات و نقوش روی محصول می باشد که می توانید از  دستگاه لیزر حکاکی، برای انتقال آرم و لوگو بر روی ابزارآلات، هدایا یا آیتم های تبلیغاتی مورد نظر خود استفاده کنید.

یکی از کاربرد های دستگاه لیزر حکاکی بر روی ابزار، یراق و خدمات ماشین کاری می باشد. برای حکاکی آرم شرکت ها بر روی ابزار آلات و قطعات مختلف نظیر لوله سازی، قطعات الکترونیک، وسایل مخابرات و بسیاری از تجهیزات پزشکی فلزی و… که مارک روی آن ها باید پایداری داشته و از ظرافت و زیبایی لازم برخوردار باشد استفاده می گردد. برای چنین کاری، دستگاه های حکاکی لیزری بهترین گزینه هستند.

دستگاه حکاکی لیزری فایبر برای حکاکی لیزری ابزار آلات فلزی بسیار مناسب می باشد. سهولت استفاده، دقت و سرعت بالا، از مزایای استفاده از دستگاه لیزر می باشد. شما می توانید طراحی مورد نظر خود را در نرم افزار گرافیکی انجام داده و حک طرح را به طور مستقیم با لیزر انجام دهید.

۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت پرسناژ

حکاکی لیزری تابلو

امروزه شرکت‌ها و بنگاه‌های تبلیغاتی و دکوراسیون داخلی بیش از پیش پی به مزایای استفاده از تکنولوژی لیزر در کسب و کارشان برده اند. این مراکز با استفاده از لیزر و توانایی فوق‌العاده آن در تولید انواع تابلو توانسته‌اند خطوط تولید را روز به روز گسترش داده و فراتر از محدودیت ها عمل نمایند. تابلوهای لیزری که با استفاده از تکنولوژی لیزر برش و حکاکی می شوند، عموما از جنس پلکسی گلاس بوده و کاربرد فراوانی در اماکن عمومی (مغازه، اداره، نمایشگاه و ...) دارند. امروزه شاهد تغییرات بسیاری در ساخت این گونه تابلوها می باشیم که به کمک دستگاه لیزر حاصل شده است.

لیزر توانایی برش و حکاکی انواع مختلفی از مواد اولیه را دارد. موادی از قبیل اکریلیک، چوب، پلاستیک، فوم، فلز، سنگ مرمر و ... به راحتی با لیزر برش خورده و امکان حک طرح های مختلف را دارند. در واقع با کمک این فناوری، محدودیتی برای ایجاد طرح های ظریف و پیچیده بر روی مواد مختلف  وجود نخواهد داشت. همانطور که اشاره شد، تابلوها کاربرد فراوانی در اماکن اداری، نمایشگاهی، تابلوهای راهنما جهت اطلاع رسانی طبقات و عناوین (مدیریت، قسمت فروش، واحد بازاریابی و ...) دارند. 

همانطور که اشاره شد، موادی از قبیل چوب و فلز نیز مناسب حکاکی با لیزر تابلو می باشند. امروزه از این مواد برای ساخت تابلوهای تزیینی، تبلیغاتی یا راهنما استفاده می‌شود. در واقع یکی از مزایای کار با لیزر برش و حکاکی انواع مواد و ایجاد طرح های بی نظیر در کمترین زمان ممکن می‌باشد.
در گذشته با استفاده از روش های دستی و مکانیکی که نیازمند صرف وقت زیادی بودند، تابلوهایی از مواد مختلف ساخته می شد. اما امروزه با استفاده از دستگاه لیزر و حکاکی به سهولت می توان هر طرحی را بدون نیاز به کشیدن روی کاغذ و یا نیروی دست بر روی مواد مختلف ایجاد کرد. به عبارتی، یکی از مزیت های لیزر را می توان عدم نیاز به برنامه ریزی و یا یادگیری نرم افزارهای خاص برای ایجاد برش و حک بر روی مواد دانست. با استفاده از یک نرم افزار گرفیکی، طرح مورد نظرتان را رسم کرده و برای اجرا به دستگاه لیزر بفرستید. طرح فرستاده شده در نهایت دقت و با سرعت بالا بر روی ماده مورد نظرتان ایجاد خواهد شد. علاوه بر این، دستگاه لیزر به عنوان کاتر پلاتر نیز عمل کرده و نیازی به خریداری آن نخواهد بود. 

موارد استفاده از لیزر در تابلوسازی

با این تکنولوژی قادر خواهید بود تا محصولات و طرح های جدید و بی شماری را به مشتری ها ارایه دهید. تولید تابلوهای یادبود و هدیه برای کمپانی ها، تابلوهای تبلیغاتی و تابلوهای تزیینی مثال هایی از این موارد هستند که در زیر آورده شده اند:
ساخت تابلوهای لیزری (حکاکی نوشته یا آرم بر روی تابلو، حکاکی طرح های هنری بر روی تابلو)
 همانگونه که اشاره شد معمولا بر روی این تابلوها متن، شکل یا آرمی به خصوص حکاکی شده و با به کارگیری نورهای ال ای دی (رنگ های مختلف) درخشان و نوارانی می شوند.
برش حروف برای استفاده در تابلوی فروشگاه ها و مراکز تجاری
 برش این حروف با روش های سنتی و دستی، کاری زمان بر و خسته کننده محسوب می شود. در حالی که با به کارگیری فناوری لیزر، حروف و اعداد با هر فونتی به راحتی قابل برش خواهند بود.
ساخت سایر تابلوها برای مصارف مختلف (تبلیغاتی، راهنما و غیره)
 تابلوهای تبلیغاتی و راهنما اهمیت بسیاری در زندگی روزمره داشته به طوری که شرکت ها و بنگاه های بسیاری در این زمینه سرمایه گذاری می کنند.
ساخت مهر (مهرسازی) با دستگاه لیزر
 این مهرها شبیه مهرهای ژلاتینی بوده اما با سرعتی بسیار بالا ساخته شده و همچنین عدم نیاز به شست و شو می باشند.

۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت پرسناژ

کاربرد لیزر در دنیای دیجیتال

آیا شما مایل به ثبت طرح ها و نقوش مورد علاقه خود روی وسایل الکترونیکی نظیر لپتاپ، موبایل، فلش، تبلت، دوربین، هارد اکسترنال  و ....  هستید ؟ بهتر است ابتدا کمی در مورد حکاکی لیزری بدانیم.
حکاکی لیزری یا laser engraving  یکی از پیشرفته ترین تکنیک های استفاده شده برای علامت گذاری انواع اشیاء است. لیزر انرژی را به سطح جسم می دهد تا نور را به گرما تبدیل کند. هر جا که لیزر سطح را لمس کند تبخیر می شود و یک شیار را ایجاد می کند که الگوی دلخواه را تشکیل می دهد. ما در حکاکی لوازم دیجیتال ازدو نوع لیزر YAG و CO2 استفاده می کنیم که بهترین نوع برای حکاکی کلمات با طرح های دقیق و مشخص تعریف شده است

حکاکی کالاهای دیجیتال

1-حکاکی لیزری طرح های اختصاصی و لوگو بر روی انواع گوشی موبایل، آی پد و ...
2-حکاکی لیزری طرح های اختصاصی و لوگو بر روی انواع لپ تاب، مانیتور، کیس کامپیوتر و ...
3-حکاکی لیزری اثر انگشت، چهره، امضا و ...   بر روی کالاهای دیجیتال
4-حکاکی لیزری طرح های اختصاصی و لوگو بر روی انواع قاب های گوشی موبایل، آی پد و ...
5-حکاکی لیزری لوگو روی هدایای تبلیغاتی نطیر فلش مموری، هارد اکسترنال، پاور بانک، دوربین و ...  با دستگاه لیزر

مزایای لیزر در دنیای دیجیتال

-طول عمر: حکاکی یکی از تکنیک های با دوام مارکینگ است. اثر حک شده توسط دستگاه لیزر پاک نمی شود.
2-سرعت: این تکنیک می تواند تعداد زیادی از درایو های فلش را در زمانی بسیار کوتاه، به لطف روند نسبتا آسان راه اندازی  و همچنین فرایند کنترل کامپیوتر، علامت گذاری نماید.
3-تطبیق پذیری: حکاکی لیزری یک روش برای علامت گذاری متریال هایی نظیر فلز، چوب ، چرم، مقوا و پلاستیک است
۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت پرسناژ

حکاکی لیزری هدایای مناسبتی

حکاکی لیزری بر روی محصولات تبلیغاتی و هدایای مناسبتی، از پرطرفدارترین شیوه های درج نشان تجاری و تبلیغات می‌باشد. وجه تمایز دستگاه حکاکی لیزر با سایر روش‌ها دقت و ظرافت بسیار زیاد آن است. دستگاههای حک لیزری توانایی ‏چاپ و حکاکی لوگو، طرح، نوشته، شعر، تاریخ ، عکس  و ...   روی سطوح فلزی نظیر موارد زیر را دارد:
انگشتر، گردنبند، دستبند، ساعت مچی و دیواری،انواع اکسسوری فلزی، جعبه جواهر، مجسمه، هدایای تزئینی، ظروف تزئینی، ماگ فلزی، انواع خودکار، خودنویس و روان نویس فلزی، انواع ماگ،فلاسک و لیوان فلزی، جاسوئیچی و جاکلیدی، بدنه و قاب موبایل، فلش مموری، هارد اکسترنال، پاوربانک،ماساژور تبلیغاتی

برای حکاکی لیزری هدایای مناسبتی با طرح دلخواهتان کافی است طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید تا دستگاه های لیزری پیشرفته با ظرافت بالا طرح مورد نظرتان را تهیه کنید

۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت پرسناژ

حکاکی لیزری طلا و جواهرات

 در حال حاضر، حکاکی لیزری تبدیل به یک روند در صنعت طلا و جواهرات و فلزات گرانبها است. به طور سنتی، صنعت همیشه از حکاکی هایی به روش مکانیکی و یا روش هایی مانند قلم زنی استفاده  می کرد.
در گذشته، یک دلیل مهم برای حک زیورآلات از جنس طلا این بود که آنها را شخصی سازی کنیم یا متن ها و نوشته های معنی دار و مهم روی آن ها حک کنیم. امروزه طرح های خلاقانه و مطابق مد روز طلا و جواهر، به طور فزاینده ای مهم شده اند. با تکنولوژی لیزر، فلزات گرانبها مانند طلا و نقره ، بخوبی سایر فلزات لیزرکاری می شوند.

پیشرفت تکنولوژی امکان درج و حک تصاویر و نوشته را بر روی انواع سطوح فلزی بخصوص طلا و حتی برش لیزری طلا را فراهم آورده است. حک تصویر بر روی طلا هدیه ای منحصر به فرد می باشد که اغلب برای مراسم ویژه بخصوص هدیه مراسم عروسی استفاده می شود.

از کاربرد های دیگر حکاکی روی طلا می توان به حکاکی اسم روی پلاک طلا ، حکاکی عکس روی طلا اشاره کرد. قیمت دستگاه لیزر طلا مناسب بوده و طلا ها را در انواع ابعاد مختلف برش بدهد.از دستگاه حکاکی لیزری می توان برای حکاکی نقوش و نوشته بر روی سنگ های گران قیمت نیز استفاده نمود.



۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت پرسناژ

حکاکی لیزری محصولات تبلیغاتی چگونه انجام می‌شود؟

به لطف برنامه ها و ابزارهای کاربردی، در بیشتر  صنایع نظیر پزشکی، تولیدی، تبلیغات مورد استفاده  قرار می گیرد، لیزرها یکی از الزامات زندگی روزمره در دنیا تبدیل شده اند.

چگونه لیزر ها یک طرح را ایجاد می کنند؟
برای حکاکی لیزری متن یا لوگو ، تولیدکنندگان از دستگاه لیزر استفاده می کنند که نور لیزر قابل تنظیم باشد یعنی نور لیزر به اندازه کافی، به شدت و  به سرعت تابیده می شود تا تمام مواد را نسوزاند و از بین نبرد. این پروسه باعث می شود که حکاکی لیزری یک دست و با کیفیت انجام شود.

لیزر چگونه می تواند طرح را ایجاد کند؟

نرم افزار طراحی، فایل های گرافیکی خود را به یک الگو تبدیل می کند که دستگاه حکاکی لیزری می تواند روی محصولات تبلیغاتی مورد شما حکاکی شود. ماشین های حکاکی لیزری می توانند از تصاویر (عکس چهره، منظره) یا طرح های برداری و وکتور ، برای حک لیزری استفاده کنند.


 شاید بتوان گفت اصلی ترین علل استفاده از لیزر حکاکی برای مارک زدن کالاهای تبلیغاتی، ظرافت حکاکی لیزری و سرعت انجام آن باشد. با استفاده از دستگاه های لیزری مخصوص فلزات می توان روی طیف وسیعی از مواد، عمل حکاکی یا مارک زنی را انجام داد. این حکاکی می تواند با استفاده از مواد خاص یا بدون استفاده از مواد خاص باشد. مواد خاص برای حکاکی لیزری روی فلزات، موادی هستند که قبل از انجام عمل حکاکی، در محل مورد نظر مالیده می شوند تا اثر حکاکی واضح تر باشد. بدون استفاده از این مواد، اثر حکاکی از وضوح مورد نیاز برخوردار نخواهد بود.

مواد و متریال های قابل حکاکی
طلا، نقره، برنج، تیتانیوم، مس، آلومینیوم، فولاد، استیل، انواع پلاستیک نرم و فشرده، پلکسی گلس، چرم طبیعی، چرم مصنوعی، چوب، ورق ام دی اف (MDF) و ...

کاربرد لیزر در محصولات تبلیغاتی

حکاکی آرم یا نام و شماره تلفن شرکت ها بر روی خودکارهای فلزی تبلیغاتی.
حکاکی آرم یا نام و شماره تلفن شرکت ها بر روی جاکلیدی یا جاسوئیچی های تبلیغاتی.
حکاکی آرم یا نام و شماره تلفن شرکت ها بر روی ساعت های تبلیغاتی رومیزی یا دیواری.
حکاکی مشخصات شرکت ها بر روی سایر هدایای تبلیغاتی مانند ماشین حساب، پد ماوس، جعبه، ، ابزار آلات و…  (مانند لیوان ، فلاسک، ماگ و ... )

۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت پرسناژ