لیزر مواد مصنوعی

لیزر مواد مصنوعی | برش و حکاکی لیزر روی پلاستیک و اکریلیک
لیزر مواد مصنوعی | برای برش لیزری مواد مصنوعی،  از پلاستیک ها به صورت ورق ای استفاده می شود که شکل ظاهری آن ها را در تماس با نور لیزر حفظ شود.

 

مواد مصنوعی، یا به طور خاص تر پلاستیک ها ، انواع مختلفی دارند. برای برش لیزری مواد مصنوعی،  از پلاستیک ها به صورت ورق ای استفاده می شود که شکل ظاهری آن ها را در تماس با نور لیزر حفظ شود. علاوه بر این، این مواد که مبتنی بر پلیمر هستند، می توانند بخارهایی خطرناک تر از دود چوب را آزاد کنند ، بنابراین با احتیاط کار لیزرکاری را انجام دهید.

برش لیزری ورق اکریلیک

ورق اکریلیک معمولاً دارای سطح براق، صیقلی و شفاف می باشد. اکریلیک متریالی است که برای برش لیزری بسیار پرطرفداراست، زیرا می توانید اکریلیک را در انواع رنگ های متنوع و با تیرگی و روشنی متفاوت به صورت شفاف در برابر عبور نور ، نیم شفاف و مات یا کدر تهیه نمایید. دلیل دیگر محبوب بودن برش لیزری آکریلیک این است که دلیل شفافیت بسیار بالا، جایگزین مناسبی برای برش لیزری شیشه می باشد و در صنایع مختلف نظیر پنجره سازی، شیشه اندازی،  پارتیشن بندی، تجهیزات اداری و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های آکریلیک در بازار با نام پلکسی گلاس نیز شناخته می شوند.

برش لیزر مواد مصنوعی

برش لیزر مواد مصنوعی

منسوجات زیادی حاوی حداقل بافت پلاستیکی هستند. پارچه هایی مانند نایلون ، پلی استر یا اکریلیک می توانند به دلیل آب کردن لبه کار با حرارت لیزر، کیفیت برش لبه بسیار خوبی داشته باشند. اما مواظب باشید، بسیاری از تولیدات منسوجات دارای ترکیبات اختصاصی مختلف هستند و مشکل است که قبل از اجرای کار از خروجی نهایی برش لیزر مطمین باشید. به طور کلی ، فروشندگان پارچه پیشنهاد می کنند پارچه را نسوزانید، بنابراین، بهتر است قبل از اجرای طرح اصلی روی پارچه، روی قسمتی از پارچه تست انجام دهید تا پارچه مناسب پروژه خود را به درستی انتخاب نمایید. پلاستیک هایی نظیر ترکیب های ABS، PVC و epoxy وجود دارد مانند فایبرگلاس یا الیاف کربن که هرگز نباید آن ها را با لیزر برش دهید.

مطالب بیشتر را دنبال کنید

ABS چیست؟

ABS یک ترموپلاستیک قابل پردازش است که دارای ویژگی های عالی بسیاری برای کاربردهای متفاوت است. با برش لیزری ABS ، گاز سیانید سمی آزاد می شود که می تواند کشنده باشد. پی وی سی یا پلی وینیل کلرید ، یک گاز کلر خورنده آزاد می کند که به اپتیک دستگاه لیزر آسیب می رساند. گاز کلر علاوه بر اینکه ضمانت دستگاه شما را باطل می کند ، باعث آسیب دائمی به دستگاه تنفسی می شود. متریالی که دارای کلر است از جمله پلاستیک های وینیلس یا چرم مصنوعی را با لیزربرش ندهید.
همیشه قبل از برش لیزری متریال جدید تحقیق کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.