همانگونه که می دانید وسایل تزئینی و ظریف اگر به صورت دستی تولید شود زمان بسیار زیادی را صرف می کند اما استفاده از دستگاه حکاکی لیزری و برش بسیار ظریف، دقیق و سریع اینکار را انجام می دهد. به همین دلیل است که در تولید وسایل تزئینی بسیار کاربرد دارد . از جمله برش های لیزری سریع و دقیق و ظریف می توان به برش چرم و برش انواع رومیزی اشاره کرد .  

از دیگر کاربرد های دستگاه های لیزری در ساخت وسایل تزئینی – کاربردی می توان به ساخت جعبه دستمال کاغذی به همراه سطل زباله اشاره کرد . گاهی می توان بر روی جعبه، حکاکی و یا نگین کاری را انجام داد .

دستگاه های لیزری در ساخت این مدل کارها بسیار کاربرد دارد و نیز کمک زیادی می کنند. به منظور تولید، فقط کافیست طرح مورد نظر را در یک برنامه دو بعدی کشیده، سپس آن طرح را به نرم افزار لیزر تبدیل کرده و بعد از آن طرح را بر روی جنس مورد نظر حکاکی و یا برش بفرستید .

تولید کنندگان به دلیل سرعت بالا و خدمات لیزر که این دستگاه ها ارائه می دهند و همچنین ظرافتی که این دستگاه ها در اجرا دارند در کنار دستگاه های قبلی خود، خواستار استفاده از ماشین های لیزر باشند، زیرا در دستگاه های برش و حکاکی لیزری درصد خطا به صفر رسیده و پیچیده ترین طرح ها را در زمان کمی اجرا می کنند .