دیدنی ترین قلعه های ایران از زبان تریپ

 

ممکن است بسیاری از مردم اطلاعات کافی در مورد قلعه نداشته باشند به همین خاطر تیم تریپ سعی کرده تا جای ممکن در رابطه با قلعه به صورت مختصر و مفید برای کابران توضیح دهد و آنها را با چند نمونه از قلعه های باستانی و زیبای ایران آشنا کند.

 

دژ نام دیگر قلعه می باشد که به معنی حصار سنگی با استحام بالا است تا از آن منطقه (شهر یا روستا) محافظت نماید. شاید این سوال در ذهن بسیاری از کاربران نقش بسته باشد که اولین قلعه ها توسط چه اشخاصی در کجا و به چه منظوری ساخته شده اند در پاسخ به این سوال آنها باید اظهار نمود که قلعه ها با سازماندهی و مدیریت نجیب زادگان در اروپا و خاورمیانه در سده های میانه برای دفاع از خود در جنگ ساخته شد. این قلعه ها به منظور حفاظت از شهر ها و دهکده ها در زمان های قدیم در اطراف مکان های نام برده ساخته شده اند که توسط دژبان ها (افرادی استخدام شده برای حفاظت از قلعه و مانع عبور بیگانگان و دشمن) حفاظت می‌شوند که در صورت بروز مشکل به اهالی آن مکان خبر می دهند. این قلعه ها در اروپا ، آسیا و خاور میانه مرسوم بوده اند. ایران دارای قلعه ها ی دیدنی و زیبایی است که توانسته نظر بسیاری از افراد (گردشگران و توریست ها) را به خود جلب نماید. البته می توان گفت که لقب دیدنی ترین قلعه های کشورمان به قلعه های مجاور تبریز و زاهدان و قلعه های نام برده در زیر تعلق می گیرد.

 

قلعه نارین

نارین قلعه یکی از دیدنی ترین قلعه ها در مجاورت تبریز است که ارتفاع قلعه به حدود 14/5 متر می رسد. احتمال می رود که قلوه سنگ های موجود در قسمت مرکزی قلعه مربوط به تاسیسات درون آن است که در طول گذر زمان از بین رفته است. ابعاد این قلعه‌‌‌‌‌ی گردشگری که توانسته است تا نظر بسیاری از گردشگران و توریست ها را به خود جلب نماید به حدود 500 متر در 700 متر می رسد. مردم تهران با بلیط هواپیما تهران تبریز به این شهر زیاد سفر میکنند اما بسیاری از آن ها این قلعه را نمیشناسند و آن را تا به حال ندیده اند.

مسافرانی که به این شهر سفر کرده اند، می توانند بلیط هواپیما تبریز تهران را با بهترین قیمت در سایت تریپ خریداری کنند و به تهران بازگردند.

 

قلعه لادیز زاهدان

قلعه لادیز یک بنای تاریخی معروف در شهر زاهدان میباشد مردم زیادی از سراسر کشور به زاهدان میروند و از این آثر ملی دیدن میکنند که بخش زیادی از این افراد مردم پایتخت نشین میباشند و با توجه به قیمت بلیط هواپیما تهران زاهدان بلیط خود را به صورت آنلاین از سایت های معتبر تهیه میکنند. این قلعه در کنار سفلی قرار گرفته و با میر جاوه 17 کیلومتر فاصله دارد. از سنگ های درشت برای ساخت این قلعه استفاده شده است. دیوارهای این بنا خشتی است. قلعه تپه لادیز در دوره ساسانیان در روستای لادیز سفلی ساخته شده است. این بنا به عنوان آثار ملی ایران در سال 1381 ثبت شده است.

 

 

قلعه حسامی گیلان

قلعه حسامی یا دژ رودخان واقع شده در روستای رودخان در بالای ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن یکی از شهرستان های استان گیلان در شمال کشور است. ساخت قلعه حسامی مربوط به دوره سلجوقیان است. ناگفته نماند که بسیاری از محققان بر این باورند که ساخت قلعه ی حسامی به دوره ی سلجوقیان مربوط نیست و ساخت آن به دوره ساسانیان جهت مقاومت در برابر حمله ی عرب ها به ایران باز می گردد.

 

 

قلعه الموت

قلعه ی الموت قلعه ای است واقع در منطقه الموت قزوین است. این قلعه بر بلندی یک صخره به ارتفاع دو هزار و صد و شست و سه متر قرار گرفته است. موضوع جالب و مهم در رابطه با این قلعه آن است که دژ مقر حسن صباح بنیان گذار دولت اسماعیلیان بوده است.

 

 

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه واقع در بین رامسر و تنکابن است این قلعه 600 متر مربع وسعت دارد. نام این قلعه برگرفته از از روسایی که در آن قرار دارد گرفته است اما مسئله ی مهم این است که بعضی افراد معتقند که این نام گذاری به دلیل مار های زیاد موجود در آن منطقه است. به دلیل اینکه این قلعه ی مستحکم در دوره های گوناگون اسلامی وجود داشته و در جنگ بسیار مورد حمله و هجوم قرار گرفته است به همین دلیل هم از آن عظمت بسیار زیبا و باشکوه فقط چهار برج و بارو باقی مانده است.

 

 

بسیاری از مردم ایران قلعه های مهم کشورمان را نمیشناسند. اما با دیدن این قلعه های نام برده شده میتوان یکی از بهترین سفرها را در ذهن خود ثبت کرد. با مشاهده قیمت بلیط هواپیما چارتر از وب سایت های معتبر مانند تریپ میتوانید بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کرده و به این شهرهای دیدنی سفر کنید.