ماشین‌های لیزر جوش طلا و جواهرات

دستگاه لیزر جوش این توانایی را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد تا  بدون نیاز به لحیم و مشعل، به وصل کردن قطعات فلزی با ارزش و گران قیمت وهمچنین آلیاژهای ارزان‌تر بپردازند. جوش لیزری حتی در قسمت‌هایی از کار که با روش‌های سنتی غیر قابل دسترسی هستند نیز بسیار محکم و ظریف می‌باشد. این روزها استفاده از ماشین‌های لیزر جوش در صنعت طلا و جواهرات و همچنین در تولید، تعمیر و طراحی قطعات ظریف بسیار ضروری به نظر می‌رسد. 

ماشین‌های لیزرحکاکی طلا و جواهرات

در دنیای صنعتی امروز، استفاده از دستگاه‌های حک لیزری و یا نشانه‌گذاری لیزری بر روی طلا و جواهرات به روشی تبدیل شده که بر دیگر روش‌های سنتی اعم از حکاکی مکانیکی، Pad printing، Stamping و یا قلم‌ زنی شیمیایی ارجحیت دارد. سیستم‌های حکاکی لیزری قابلیت کنترل از طریق کامپیوتر را داشته و به محیط زیست آسیبی نمی‌رسانند. با استفاده از این‌گونه دستگاه‌ها می‌توان بدون هیچ آسیبی به انواع فلزات، حک دایمی ایجاد کرد.
ماشین‌های برش طلا و جواهرات

ماشین‌های برش لیزری که امروزه مورد استفاده سازندگان طلا و جواهرات قرار می‌گیرند، قابلیت ساخت ترکیبات پیچیده و گران‌قیمت در انواع و اقسام سایزها را دارند. دستگاه های لیزر باعث سریع شدن کار شده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون  به صرفه می‌باشند.