استفاده از دستگاه برش لیزری برای ساخت محصولات در صنایع مختلف در حال رشد می باشد. امروزه استفاده از این فناوری برش لیزری مزایای بسیاری دارد. تکنولوژی لیزر از پرکاربردترین ابزارها و روش‌ها در صنایع تولیدی می باشد. می‌توان گفت امروزه دستگاه لیزر برش پلکسی بیش از پیش در صنعت و تولیدات وابسته به این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حوزه کارهای هنری، ساخت هدایا و یادبودها، ماکت‌ها سازی، تابلوسازی خلاقانه نیاز به استفاده از ابزاری دقیق می‌باشد. علاوه بر هزینه استفاده از دستگاه لیزر بسیار مقرون بصرفه، لیزر توانایی برش پیچیده‌ ترین اشکال را در کمترین زمان ممکن دارد.

پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی گلاس (Plexiglass) نوعی پلی کربنات شفاف است که شبیه شیشه است. امروزه استفاده از پلکسی‌گلاس در صنایع و حیطه‌های مختلف بسیار رایج شده است. مقاومت بالا در مقابل شکستگی و قابلیت رنگ پذیری پلکسی گلاس باعث تمایز و محبوبیت پلکسی گلاس از شیشه شده است.  ورقه‌های پلکسی گلاس در ضخامت های مختلف در بازار موجود است. ورقه‌های پلکسی گلاس سبک و کم وزن هستند. پلکسی گلاس به عنوان جایگزین مناسبی برای شیشه درصنعت و ساختمان نظر گرفته می‌شوند مقاومت پلکسی گلاس باعث محبوبیت آن به منظور استفاده در مکان‌ها و محصولات مختلف می شود. ورق های پلکسی گلس توسط برچسب مقوایی در برابر گرد و غبار و خط و خش محفاظت می شود.

بر خلاف روش های سنتی، از تکنولوژی برش لیزر برای ایجاد برش و حک پلکسی‌ گلاس استفاده می شود. برش لیزری غیرفلزات بسیار دقیق و ظریف است و کیفیت بالای برش لیزری باعث کاهش هزینه‌های جانبی می شود. از مزایای برش لیزری پلکسی گلاس می توان به برش لیزری طرح‌های پیچیده با ظرافت و دقت بالا می توان نام برد. سرعت بالای برش لیزر، دقت عالی از مزایای دیگر لیزر است. برش لیزری به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می‌شود فقط می بایست طرح دلخواه را از طریق کامپیوتر به دستگاه لیزر منتقل کرد. بعد از برش لیزری پلکسی‌گلاس دیگر نیازی به عملیات پرداخت کاری نیست و محل‌های برش‌خورده بسیار صاف و شفاف خواهند بود.  

برش لیزری پلکسی گلس

کاربرد دستگاه برش لیزر:

  • برش لیزری آکواریوم
  • ساخت انواع هدایای تبلیغاتی
  • برش لیزری تندیس و لوح یادبود
  • ساخت انواع پارتیشن
  • ساخت زیورآلات 
  • برش لیزری جهت دکوراسیون داخلی
  • صنعت مد

دستگاه لیزر CO2 جهت برش لیزر و حک لیزر پلکسی گلس مورد استفاده قرار می گیرد. دقت و ظرافت بسیار بالا لیزر توانایی ایجاد زیباترین اشکال را بر روی این مواد دارد.